Castelul Haller - Ogra, Mures

Ne-am trezit intr-o zi de vineri, ne-am imbarcat 2 oameni si o cutulina, inca alba, in masina si am plecat la drum. Ne-am propus un city break la Targul Mures. Ok, recunosc, city break e putin cam mult spus cand ai un catel cu tine. :)
Si, pentru ca nu ne grabeam, am decis sa facem niste opriri pe drum. Mai exact sa vizitam niste castele din zona. Am dat o cautare pe net si am gasit mai multe castele pe drumul nostru. Problema era ca atat  Castelul Kemény-Bánffy din Luncani cat si Castelul Kornis-Rákoczi-Bethlen din Iernut sunt parasite, intr-o stare deplorabila, asa ca am renuntat sa ne mai oprim pe la ele.
In schimb am intrat la Castelul Haller din Ogra. Spun am intrat deoarece Castelul nu este la drumul principal, ci pe o straduta laterala, ascuns printre case.

Castelul Haller-Ogra
Fatada Castelul Haller
 E un castel in stil post-baroc, nu foarte mare, despre a carui istorie aflati mai multe aici.


Castel Haller
Intrare spate
 Fiind cu caine la purtator i-am vizitat doar curtea, dar tare mi-ar fi placut sa-i vad si interiorul. Nu sunt sigura ca se poate, fiind o proprietate privata, dar e de verificat! :)
 


Am trecut pe langa zona Spa, am latrat (cutulina, nu noi :-P) la pasarile de curte si nu numai, aflate in posesia castelului si ne-am oprit pentru o gustarica pe terasa restaurantului.


Per ansamblu ne-a placut  locatia, dar cred ca daca as alege-o ca loc de cazare pentru o noapte, as sta de doua ori sa ma gandesc daca as merge acolo pentru un weekend de relaxare.
Plusuri: cladirea, zona de spa, curtea mare si spatioasa, interiorul (desi l-am vazut doar in poze), crama, mancarea :).
Minusuri: mi s-a parut ca-i lipseste intimitatea (lumea putea intra in curte din toate directiile fara nici o problema: sateni, turisti, clienti) si linistea (nu e vina nimanui, dar fiind localizati in buricul satului se aude drujba vecinului, motorul tractorului de pe deal, etc). Ambele se refera strict la curte.

Nota: nu e un review al locatiei, e doar o parere personala. 

Comentarii

Postări populare